Blondera asiatiskt hår del II

Hår nu haft en rejäl utväxt av mörkt brunsvart hår ca en decimeter långt från hjässan och neråt. Då jag jag fortfarande inte gett upp jakten på att bli perfekt blond så tänkte jag låta blondera håret igen – fast denna gång på salong.

Lyckades aldrig få bort de orangegula koppartonerna själv, delvis för att jag inte vågade bleka själv. Så nu blir det istället en professionell salongsfärgning/blekning. Fördelarna är att det blir professionellt utfört, annars är nackdelarna i ärlighetens namn fler.

De som talar för en hemmafärgning är att det är bra mycket billigare, du behöver inte “vänta” du behöver alltså inte ha stort tålamod. Svårigheten är att veta vad man gör och lyckas få fram rätt nyans.

Skillnaden mot att färga hemma och salong är framförallt att de använde mycket mer färg (blekningsmedel). Det var mycket lättare att få till den rätta blonde färgen. För att få till mer kalla silvertoner gjordes en toning i askblont. Men för att överhuvudtaget få fram rätt ljusa nyans så blektes mitt hår ytterligare tre gånger. Allt som allt så har jag alltså färgat (blekt) håret 10 gånger. Dock inte på en gång, började processen att bli blond i november.

♥쟈금은 안녕

This entry was posted in Jaesun says and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

