Tvekar

Varför tvekar jag fortfarande, varför vill en del av mig fortfarande flytta tillbaka till Korea. Fastän jag vet hur pass svårt det kommer bli med kulturskillnaden och språkbarriären. För att inte tala om den koreanska kvinnosynen. Men nej ärligt talat det vore inte alls bra. Känner mig extremt splittrad just nu… Korea eller Sverige. Hjärtat väljer alltid Korea medan huvudet och hjärnan säger Sverige/Europa/Västvärlden. Kina och Japan är därför också uteslutet.

Vilken sorts framtid skulle jag få i Korea… Kanske samma som min äldsta syster, gift innan 30 två barn inom 3 år. Separerad inom 10 år… Nej tack, det vill jag verkligen inte. I så fall lever jag mycket hellre ensam. Fast katten får så klart stanna hemma.

Om jag vore miljonär så skulle jag utan tvekan flytta tillbaka till Korea för att hjälpa andra adopterade med allt vad det kan tänkas vara.

♥쟈금은 안녕♥

This entry was posted in Jaesun thinks and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

