Sånt är livet

Jag har många, många gånger undrat varför man föds till jorden jag har aldrig bett om att födas (eller få de föräldrar som jag fått). Meningen med livet och allt det måste jag finna själv det har jag insett men det är sannerligen inte lätt i dagens samhälle eller i dagens Sverige.

  1. Jag är så kallad invandrare = jag är adopterad
  2. Jag är arbetslös och har svårt att hitta jobb

Nu känns det ju sannerligen inte lätt måste jag säga för jag vill inget annat än att få en fast inkomst eller något att göra på dagarna. Att “leva på staten” det är sannerligen inget som jag vill och det var aldrig något jag drömde om när jag var yngre och det har aldrig varit mitt mål i livet.

Är det meningen att jag som snart är 30 inte kan flytta hemifrån förrän jag har fast inkomst !? Jag bara undrar, det känns inte rimligt i dagens samhälle men regler är väl regler i dagens byråkratiska samhälle. Kan staten liksom bestämma när eller om jag flyttar hemifrån… Det är inte kul att tvingas leva hemma hos sina föräldrar, när alla ens kompisar och de man känner flyttat hemifrån för länge sedan och kanske till och med bildat familj.

Lösningen för mig är inte att börja studera för det har jag redan gjort, tackar som frågar och har redan ett väldigt saftigt CSNlån som fortsätter ticka. Det är alltså inte lösningen på mitt problem och jag är inte särskilt motiverad över att sätta mig i skolbänken igen efter att ha pluggat nonstop fram tills för ett år sedan. Drygt sex års högskolestudier blev det , sista tiden utan ekonomiskt stöd.

Som avslutning jag har aldrig bett om att få komma till Sverige, någon annan inte jag gjorde det valet åt mig.

♥쟈금은 안녕♥

This entry was posted in Jaesun says and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Sånt är livet

  1. I dont know what this says…but this language looks awesome ^^ love you sister!

Leave a Reply

